3ης Σεπτεμβρίου 48β 10433  Αθήνα | vyrwnasedu@gmail.com

Σύλλογος Εργαζομένων στην Ιδιωτική Εκπαίδευση ν. Αττικής "Ο Βύρων"

Επίσημη Ιστοσελίδα του Σωματείου Ιδιωτικών εκπαιδευτικών Βύρωνας

Ανακοίνωση για το νέο αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο – Όλοι στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο την Τετάρτη 7 Ιουλίου στα Προπύλαια, στις 7 μ.μ.

Την Δευτέρα 28 Ιουνίου παρουσιάστηκε από την κυβέρνηση το σχέδιο για το “νέο αναβαθμισμένο σχολείο”. Πρόκειται για την περαιτέρω προσαρμογή της σχολικής λειτουργίας στο να εξυπηρετήσει τις ανάγκες του κεφαλαίου και όχι των μαθητών. Με βάση το σχέδιο προβλέπονται τα εξής:

  • Από το Σεπτέμβρη προβλέπεται να εισαχθούν σε κάθε σχολείο εργαστήρια δεξιοτήτων και ψηφιακά εργαλεία. Θεωρούν, δηλαδή, αναβάθμιση την επιλεκτική συζήτηση αποκομμένων θεμάτων και την “ενεργή παρακολούθηση” βίντεο μπροστά στην οθόνη του διαδραστικού πίνακα. Γιατί αν δε μιλήσουμε για προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών, που να βρίσκονται στις τάξεις από την πρώτη μέρα λειτουργίας των σχολείων, να έχουν τον αναγκαίο χρόνο να δουλέψουν με τους μαθητές τη διδακτέα ύλη, να καλύψουν ενδεχόμενα κενά από την προηγούμενη, οι ψηφιακές και όποιες άλλες δεξιότητες μοιάζουν σαν το μέλι σε καμένη τηγανίτα.
  • Προχωρούν, λένε, σε δράσεις με σύνθημα “ίσες ευκαιρίες για όλους”. Φυσικά, δεν εννοούν ότι όλα τα παιδιά θα έχουν πρόσβαση σε ποιοτική εκπαίδευση χωρίς αποκλεισμούς. Και μόνο ο όρος «ευκαιρίες» παραπέμπει στην ατομική ευθύνη του καθενός να τις αξιοποιήσει, μιλώντας στην ουσία για ψίχουλα προς τους οικονομικά ασθενέστερους, όπως το voucher για εξοπλισμό. Αρκεί να θυμηθούμε την κατάντια που βίωσαν μαθητές αναζητώντας WIFI σε κοντινές καφετέριες, για να παρακολουθήσουν τα μαθήματα την περασμένη χρονιά. Ποιες “ίσες ευκαιρίες για όλους” υφίστανται με την ψηφισμένη πλέον Τράπεζα Θεμάτων, την ψαλίδα που θα διαχωρίσει ακόμη περισσότερο τα παιδιά που μπορούν να πληρώσουν φροντιστήρια ή όχι; Ή ποιες ευκαιρίες βιώνουν τα νήπια με την υλοποίηση της δίχρονης προσχολικής αγωγής σε κοντέινερς;
  • Ο τρίτος άξονας του νομοσχεδίου είναι οι “εναλλακτικές εκπαιδευτικές διαδρομές”, ήτοι το σπρώξιμο των μαθητών στην κατάρτιση σε βάρος της ολόπλευρης μόρφωσής τους. Μια γεύση δίνουν ήδη τα υποστελεχωμένα ΕΠΑΛ, με ανύπαρκτες ειδικότητες, τμήματα που δε συγκροτούνται ποτέ, με αποτέλεσμα οι μαθητές τελικά να στρέφονται σε ιδιωτικά ΙΕΚ ή άλλες σχολές. Ο πρωθυπουργός είπε δε πως “δεν μπορούν και δεν πρέπει να πάνε όλοι οι μαθητές κατ’ ανάγκη στο πανεπιστήμιο”!!! Πόσο πιο κυνικά να ομολογήσει κανείς πως θέλουν μια νέα γενιά με πολλές ταχύτητες, αμόρφωτη και αναλώσιμη, καταπιεσμένη στις ανάγκες της εργοδοσίας. Μήπως αυτό δεν εξυπηρετεί και η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, το “κόψιμο” των αδύναμων;
  • Επιστέγασμα των παραπάνω είναι οι ρυθμίσεις για την αυτονομία και αξιολόγηση.

Το “πολλαπλό βιβλίο” έρχεται να σπάσει το ενιαίο πρόγραμμα σπουδών, αφού κάθε σχολείο θα δίνει ό,τι πακέτο βιβλίων θέλει. Ποιος θα εκδίδει αυτά τα βιβλία; Ποιος θα τα εγκρίνει; Τι περιεχόμενο θα έχουν; Ήδη φροντιστηριακοί όμιλοι σκοπεύουν να προωθήσουν τις εκδόσεις τους στα σχολεία, επεκτείνοντας τη δυνατότητα κερδοφορίας τους. Δεν είναι περίεργο, λοιπόν, που όλες οι κυβερνήσεις φρόντισαν να υπολειτουργεί έως διάλυσης ο ΙΤΥΕ, φορέας έκδοσης σχολικών βιβλίων.

Προβλέπεται η αξιοποίηση των σχολικών εγκαταστάσεων εκτός ωραρίου. Στο πλαίσιο της αυτονομίας τους, οι σχολικές μονάδες θα μετατραπούν σε αυτόνομες επιχειρηματικές μονάδες, που προοδευτικά δε θα έχουν κρατική χρηματοδότηση. Τα σχολεία, έτσι, θα αναγκάζονται να βρίσκουν κονδύλια και έσοδα, θα συνάπτουν ΣΔΙΤ με επιχειρήσεις και ιδιώτες, θα αναζητούν χορηγίες και οι γονείς θα καλούνται να πληρώσουν όλο και περισσότερα για την μόρφωση των παιδιών τους. Ήδη τα προαύλια των σχολείων γίνονται οι πίσω αυλές ΜΚΟ και άλλων φορέων που κάνουν summer camps και απομυζούν οικονομικά τους συλλόγους γονέων. Άλλωστε, αυτή η διάταξη είναι αντιγραφή από το ν. Κεραμέως για τα ιδιωτικά σχολεία, που μπορούν να διευρύνουν το ωράριο στις απογευματινές ώρες για διάφορες δραστηριότητες.

Σε αυτό το πλαίσιο θα γίνεται και η αξιολόγηση των συναδέλφων εκπαιδευτικών, που θα καταλήξουν να είναι λιγότεροι από τα στελέχη της Εκπαίδευσης που θα τους ελέγχουν. Φυσικά, τα κριτήρια δεν θα είναι παιδαγωγικά, αφού και αυτοί που μπαίνουν στις τάξεις θα ξεχάσουν πως είναι παιδαγωγοί. Οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται για το promotion που θα κάνουν στις υπηρεσίες του σχολείου, για το πώς θα εκπαιδεύουν τον αυριανό εργαζόμενο με τις αντίστοιχες δεξιότητες που αυτός θα πρέπει να έχει  και, οπωσδήποτε, δε θα κάνουν κριτική στο περιεχόμενο των βιβλίων που διδάσκουν στα παιδιά.

Αυτή τη σαπίλα ονομάζουν “νέο αναβαθμισμένο σχολείο”. Δεν αμφιβάλλουμε καθόλου ότι υποβαθμίζει την μόρφωση των μαθητών μας  και ταυτόχρονα αναβαθμίζει την κερδοφορία των εμπόρων της εκπαίδευσης, οι οποίοι ήδη τρίβουν τα χέρια τους μιας και θα ανοιχτούν νέοι ορίζοντες για την κερδοφορία τους. Αυτό θα έχει άμεσο αντίκτυπο και στις εργασιακές συνθήκες στην ιδιωτική εκπαίδευση. Ο πρόσφατα ψηφισμένος νόμος-έκτρωμα του Χατζηδάκη δίνει το περιθώριο για μεγαλύτερη εκμετάλλευση της δουλειάς μας. Δεν αποκλείεται οι φροντιστηριακοί όμιλοι να μας επινοικιάζουν στα σχολεία για τα εργαστήρια δεξιοτήτων και τις απογευματινές δραστηριότητες ή να γράφουμε σωρηδόν βιβλία για τα φροντιστήρια για να τα προωθήσουν στα σχολεία ή τα μαθήματά μας να μαγνητοσκοπούνται και να δίνονται «κονσέρβα» στο πλαίσιο της “αντεστραμμένης τάξης”.

Στο  δίλημμα «σχολείο για όλους ή σχολεία για λίγους και εκλεκτούς» και οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί πρέπει να διαλέξουμε αυτό που είναι το πραγματικά σύγχρονο και προοδευτικό.

Απορρίπτουμε το νομοσχέδιο!

Καταδικάζουμε τη νέα επίθεση στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας!

Γι’ αυτό απαιτούμε εδώ και τώρα ουσιαστική αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου με:

  • Μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών.
  • Λειτουργία τμημάτων ενισχυτικής διδασκαλίας σε κάθε σχολείο. Κάλυψη των τεράστιων κενών που άφησε πίσω της η τηλεκπαίδευση.
  • Κατάργηση της ελάχιστης βάσης εισαγωγής και της τράπεζας θεμάτων.

Απαιτούμε προστασία και αναβάθμιση των όρων εργασίας μας:

  • Υπογραφή συλλογικής σύμβασης εργασίας για κάθε συνάδελφο σε φροντιστήριο μέσης εκπαίδευσης, κέντρο ξένων γλωσσών και κέντρο μελέτης.
  • Αύξηση ωρομισθίου. Καμία ώρα εργασίας εκτός δηλωμένου ωραρίου. Καμία απλήρωτη ώρα εργασίας, εντός ή εκτός χώρου εργασίας.
  • Καμία αναμετάδοση μαθήματος ή βιντεοσκόπηση.
  • Καμία καταπάτηση αργίας ή άλλων προβλεπόμενων διακοπών.
  • Καταβολή όλων των προβλεπόμενων επιδομάτων και δώρων.

Όλοι στο  πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο

την Τετάρτη 7 Ιουλίου στα Προπύλαια, στις 7 μ.μ.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ-ΓΙΑ-ΤΟ-ΝΕΟ-ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ-ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ.docx

Κύλιση προς τα επάνω