Η πλειοψηφία της ΟΙΕΛΕ σε ρόλο λαγού της αντιεκπαιδευτικής αναδιάρθρωσης του Λυκείου!
Την Παρασκευή 22 Μαρτίου πραγματοποιήθηκε συνάντηση αντιπροσωπείας του Δ.Σ. της ΟΙΕΛΕ με τον υπουργό Παιδείας κ. Γαβρόγλου.
Η ανακοίνωση της ΟΙΕΛΕ, για τα αποτελέσματα της συνάντησης, αποτελεί έναν ύμνο στην πολιτική της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, που φροντιστηριοποιεί πλήρως την Γ’ Λυκείου, καταργεί όλα τα μαθήματα Γενικής Παιδείας και εισάγει ένα πιο ταξικό και ανταγωνιστικό Λύκειο.
Ούτε καν στη φρασεολογία δεν διαφοροποιείται η ΟΙΕΛΕ από την κυβέρνηση!
Η επί της ουσίας κατάργηση της Γ’ Λυκείου ως σχολικής τάξης και η μετατροπή της σε φροντιστηριακό τμήμα για τις εξετάσεις στα Α.Ε.Ι. είναι, κατά τον υπουργό και την Ο.Ι.Ε.Λ.Ε., τολμηρό βήμα ρεαλισμού, αφού η Γενική Παιδεία ήταν ήδη στην πράξη καταργημένη.
Ο διπλασιασμός των εξετάσεων (Πανελλαδικές, για απολυτήριο Λυκείου) αποτελεί για την ΟΙΕΛΕ «θωράκιση του απολυτηρίου» και όχι ένα ακόμα φραγμό. Αλήθεια μήπως δε θα συνεχίσει και αυτό το απολυτήριο να αποτελεί διαβατήριο για μια επισφαλή και κακοπληρωμένη θέση εργασίας; Αλήθεια, είναι βήμα προς την λεγόμενη «ελεύθερη πρόσβαση» στις σχολές, που ήδη έχουν ήδη πολύ χαμηλή βάση, όταν προϋπόθεση για την είσοδο θα είναι ο βαθμός 9,5 για την κτήση Εθνικού απολυτηρίου; Όλα αυτά δεν τα βλέπει η πλειοψηφία της ΟΙΕΛΕ;
Εμείς λέμε ότι είναι η τυπική παραδοχή από την πολιτεία μίας πραγματικότητας για την οποία η ίδια φέρει την κύρια ευθύνη. Την πραγματικότητα του σχολείου της αγοράς, που καταργεί την δυνατότητα ο αγχωμένος για τα μόρια των εξετάσεων μαθητής να ασχοληθεί με την εποπτική γνώση και όχι τις αποσπασματικές γνώσεις. Βέβαια, για ένα πολιτικό προσωπικό που θεσμοθετεί χαμηλούς μισθούς νομιμοποιώντας τις γλίσχρες αμοιβές των εργαζόμενων, στο όνομα του ρεαλισμού της αγοράς, μία τέτοια λογική είναι αναμενόμενη και για τον χώρο της Εκπαίδευσης, δε θα έπρεπε να είναι όμως αποδεκτή από μία Ομοσπονδία εκπαιδευτικών και μάλιστα εκπαιδευτικών λειτουργών.
Υποτίθεται ότι με την αποκλειστική, σχεδόν, διδασκαλία των τεσσάρων μαθημάτων για κάθε κατεύθυνση (6+1 ώρες για κάθε μάθημα ανά εβδομάδα) εκλείπει η ανάγκη του φροντιστηρίου. Τότε, είναι ηλίθιοι οι φροντιστηριάδες, που τρίβουν τα χέρια τους; Όχι, βέβαια. Οι άνθρωποι έχουν ήδη διαγνώσει αυτό που υπουργείο και ΟΙΕΛΕ κάνουν ότι δε βλέπουν. Τα φροντιστηριακά τμήματα των 6 ή 7 μαθητών είναι ούτως ή άλλως ακαταμάχητα, όταν έχουν απέναντί τους τα 27άρια ή και 30άρια τμήματα του σχολείου. Ως εκ τούτου, με δεδομένη την ακόμη πιο σκληρά εξεταστικοκεντρική λειτουργία του Λυκείου, θα ξεκινάει και το εντατικό φροντιστήριο ακόμη νωρίτερα σε σχέση με τα μέχρι σήμερα δεδομένα.
Είναι μάλιστα, τόση η βιασύνη της κυβέρνησης να “θεραπεύσει” τα κακώς κείμενα της εκπαίδευσης, που νομοθετεί το νέο σύστημα με άμεση εφαρμογή από του χρόνου, για τους μαθητές που σε λίγες εβδομάδες ολοκληρώνουν την Β΄ Λυκείου. Πρόκειται για απαράδεκτο αιφνιδιασμό.
Είναι απαράδεκτη η σύμπλευση της πλειοψηφίας της ΟΙΕΛΕ με την κυβερνητική θέση επί του θέματος. Κάνει πως δε βλέπει η πλειοψηφία της ΟΙΕΛΕ τις αντιδράσεις των μαθητών, τις αποφάσεις ενάντια στις επιχειρούμενες αλλαγές από δεκάδες ΕΛΜΕ, από τις Ενώσεις Γονέων και την ΑΣΓΜΕ ακόμα και από την ίδια την ΟΛΜΕ. Η πλειοψηφία της ΟΙΕΛΕ επιλέγει να ταυτιστεί ακόμα μια φορά με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, με τους σχολάρχες και τους μεγαλοϊδιοκτήτες φροντιστηρίων, που «τρίβουν τα χέρια τους» με τις αλλαγές. Είναι τεράστιες και ιστορικές οι ευθύνες της!
Καλούμε τους συναδέλφους στα Ιδιωτικά Σχολεία να αντισταθούν στις απεργαζόμενες «μεταρρυθμίσεις». Λέμε όχι στο σχολείο που αναπαράγει τις ανισότητες, τους ταξικούς φραγμούς και την αντίληψη του ανταγωνισμού για μια θέση στον ήλιο. Όλοι οι μαθητές μας δικαιούνται μια θέση στον ήλιο και μαζί τους θα παλέψουμε για αυτήν.