Να μην εφαρμοστεί η Τράπεζα Θεμάτων, να μειωθεί τώρα η ύλη!

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι

Οι μαθητές μας, μετά από 1,5 χρόνο εγκλεισμού και τηλεκπαίδευσης, με αποτελέσματα επιβαρυντικά για την ψυχοσυναισθηματική τους κατάσταση, αλλά και φοβερά μαθησιακά και γνωστικά κενά, επέστρεψαν τη φετινή σχολική χρονιά στη δια ζώσης εκπαίδευση. Η εκπαιδευτική πραγματικότητα που αντιμετώπισαν δεν ήταν καθόλου φυσιολογική, δεν είχαμε μια «κανονική» σχολική χρονιά. Αντίθετα, προστέθηκε επιπλέον ύλη σε ορισμένα μαθήματα, σε μια περίοδο που λόγω της έκρηξης της πανδημίας, είχαμε πολυήμερες απουσίες μαθητών ή εκπαιδευτικών.

Παρά τις ειδικές αυτές συνθήκες, το Υπουργείο Παιδείας δεν αντιλαμβάνεται τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών, βρίσκεται σε απόσταση από την εκπαιδευτική πραγματικότητα. Επιβάλλει το καθεστώς της Τράπεζας Θεμάτων για τους μαθητές όλων των τύπων Λυκείου που θα δώσουν για πρώτη φορά εξετάσεις μετά από δύο χρόνια και αρνείται κατηγορηματικά το ενδεχόμενο μείωσης της ύλης, ειδικά για την Γ’  Λυκείου, όπου φέτος η ύλη αυξήθηκε σε υπερβολικό επίπεδο, σε κάθε κατεύθυνση.

Η κατάσταση αυτή έχει δημιουργήσει ανυπέρβλητα προβλήματα σε όλους εμάς που εργαζόμαστε στα φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης, αλλά και στους μαθητές μας, που αισθάνονται ακόμα μεγαλύτερη ανασφάλεια και άγχος για το αν θα καταφέρουν να ανταποκριθούν στις εξετάσεις. Η δουλειά μας έχει εντατικοποιηθεί, οι πιέσεις από τους εργοδότες για έγκαιρη κάλυψη της ύλης της Γ΄ Λυκείου, ώστε να υπάρχει χρόνος για τις απαραίτητες επαναλήψεις, καθώς και για κάλυψη του συνόλου των θεμάτων της Τράπεζας για την Α΄ και Β΄ Λυκείου, τη στιγμή που αναρτήσεις θεμάτων πραγματοποιούνται καθημερινά μέχρι και σήμερα, μας έχει αναγκάσει να εργαζόμαστε με εξοντωτικούς ρυθμούς, σε συνθήκες μόνιμης πίεσης και άγχους διαχείρισης της ύλης. Το κυνήγι ολοκλήρωσης της ύλης μας έχει υποχρεώσει να απεμπολήσουμε τον παιδαγωγικό μας ρόλο, να κλείσουμε τα μάτια στα μαθησιακά κενά, τα γνωστικά ελλείμματα, την κακή ψυχολογία των μαθητών που δεν μπορούν να διαχειριστούν τις απαιτήσεις της εξεταστικής διαδικασίας.

Η απάντηση του Υπουργείου Παιδείας απέναντι σε αυτή την αδιέξοδη κατάσταση και τις εντεινόμενες αντιδράσεις εκπαιδευτικών και μαθητών, είναι να σκληραίνει τη στάση του και να εμμένει κυνικά στη διατήρηση της δαιδαλώδους ύλης, αδιαφορώντας για το αν οι μαθητές την κατανοούν και την αφομοιώνουν. Οι υπεύθυνοι του Υπουργείου επιβάλλουν την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων και την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, που πέρυσι απέκλεισε περίπου 40.000 μαθητές από τα ΑΕΙ. Ειδικά φέτος, που η λαϊκή οικογένεια δοκιμάζεται από την ακρίβεια και την έκρηξη των ανατιμήσεων, αναμένεται η αύξηση της σχολικής αποτυχίας να οδηγήσει χιλιάδες μαθητές εκτός Λυκείου.

Ως εκπαιδευτικοί της ιδιωτικής εκπαίδευσης απαιτούμε από το Υπουργείο Παιδείας να μειώσει την ύλη των πανελλαδικών εξετάσεων της Γ΄ Λυκείου και την ύλη των άλλων τάξεων, καθώς και να αποσύρει την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων.

ΨΗΦΙΣΜΑ-ΓΙΑ-ΤΗΝ-ΤΡΑΠΕΖΑ-ΘΕΜΑΤΩΝ-ΚΑΙ-ΤΗ-ΜΕΙΩΣΗ-ΤΗΣ-ΥΛΗΣ-10-4-2022.pdf

Κύλιση προς τα επάνω